Pembuktian matematis tentang keberadaan tuhan

Kurt Godel (1906-1978 ) pakar matematika kelahiran Austria pernah menulis

Axiom 1. (Dichotomy) A property is positive if and only if its negation is negative.

Axiom 2. (Closure) A property is positive if it necessarily contains a positive property.

Theorem 1. A positive property is logically consistent (i.e., possibly it has some instance).

Definition. Something is Godlike if and only if it possesses all positive properties.

Axiom 3. Being Godlike is a positive property.

Axiom 4. Being a positive property is (logical, hence) necessary.

Definition. A property P is the essence of x if and only if x has P and P is necessarily minimal.

Theorem 2. If x is Godlike, then being Godlike is the essence of x.

Definition. NE(x): x necessarily exists if it has an essential property.

Axiom 5. Being NE is Godlike.

Theorem 3. Necessarily there is some x such that x is Godlike.

Anda mengerti apa yang dikatakan om Godel? kalo saya enggak soalnya saya gak bisa bahasa inggris, menurut saya Tuhan itu adalah aksioma, adalah titik awal dari segela awal bukan theorema yang harus kita cari pembuktiannya

———————————————————————————————————————————————-
**Ingin mendapatkan kaos unik bertema matematika silahkan kunjungi kaos.ariaturns.com**

Advertisements

About Aria Turns

Seorang Alumnus Matematika UGM, dengan ilmu yang didapat ketika kuliah (Padahal sering bolos kuliah :p ), saya menyebarkan virus matematika
This entry was posted in Logika and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Pembuktian matematis tentang keberadaan tuhan

  1. Ini kalo gak salah pakenya logika modal, pak http://en.wikipedia.org/wiki/Modal_logic yg notasinya aneh2. Logika dasar aja saya masih sering bingung, haha…
    dan ngomong2 banyak kok mengkritik pembuktian godel ini, secara kaidah logika udah bener, cuma ada apanya gitu yg keliru… CMIIW

  2. danny says:

    Ntu menurut matemamatik..matematik menurut godel tidak mengandung kebenaran. Bagaimana bisa matematik bicara kebenaran apalagi mendefinisikan aksioma itu tuhan.

  3. Pingback: Pembuktian matematis tentang keberadaan tuhan | Free E-Book

  4. Fira Potter says:

    Jujur, aku sama sekali gak ngerti ma bahasa matematika kayak di atas. Blazzzz…..,gak mudeng. :8

Silahkan, tinggalkan komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s